La Taxonomia de Bloom és una classificació feta per Benjamin Bloom i altres col·laboradors on s'hi troben les diferents activitats educatives, graduades de més senzilles a més complexes.
Dels
tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini
cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de
les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any
2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.
Com podem veure en la fotografia que trobem abaix, les activitats cognitives en la Taxonomia de Bloom es classifiquen en:
- Recordar
- Entendre
- Aplicar
- Analitzar
- Avaluar
- Crear
Com he anomenat prèviament, les taules de la Taxonomia de Bloom s'han anat modificant al llarg dels anys. En aquestes dues piràmides es poden observar alguns dels canvis importants.
Per a realitzar la tasca que se'ns demana a classe s'ha de llegir abans aquesta informació bàsica per a poder conèixer millor la Taxonomia de Bloom: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3
Tasca a realitzar: Un cop estudiades
les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant
les TIC, cal que facis un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's
treballats al llarg del curs i, en na taula, indiquis quina habilitat
cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en
cadascuna d'elles. Cal que comentis quines habilitats/eines consideres
més interessants a la llum de la taxonomia.
Eines i recursos TIC
No hay comentarios:
Publicar un comentario