lunes, 31 de diciembre de 2012

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamin Bloom.

La Taxonomia de Bloom és una classificació feta per Benjamin Bloom i altres col·laboradors on s'hi troben les diferents activitats educatives, graduades de més senzilles a més complexes.

Dels tres dominis d'activitats educatives que és van definir: Domini cognitiu, afectiu i psicomotor, en aquest post parlarem del domini de les habilitats cognitives ja que va ser el que posteriorment, l'any 2000, és va revisar, incorporant les accions en forma de verbs com a fonament de les capacitats.

Com podem veure en la fotografia que trobem abaix, les activitats cognitives en la Taxonomia de Bloom es classifiquen en:

- Recordar
- Entendre
- Aplicar
- Analitzar
- Avaluar
- Crear

Com he anomenat prèviament, les taules de la Taxonomia de Bloom s'han anat modificant al llarg dels anys. En aquestes dues piràmides es poden observar alguns dels canvis importants.



Per a realitzar la tasca que se'ns demana a classe s'ha de llegir abans aquesta informació bàsica per a poder conèixer millor la Taxonomia de Bloom: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

Tasca a realitzar: Un cop estudiades les diferents habilitats cognitives que es poden treballar utilitzant les TIC, cal que facis un repàs de TOTES les eines i recursos TIC's treballats al llarg del curs i, en na taula, indiquis quina habilitat cognitiva, segons la classificació de l'any 2008, és desenvolupa en cadascuna d'elles. Cal que comentis quines habilitats/eines consideres més interessants a la llum de la taxonomia.

Eines i recursos TIC

No hay comentarios:

Publicar un comentario