domingo, 14 de octubre de 2012

Qui ets, tu?

Com a activitat de classe, teniem que escollir a una companya i fer una breu descripció d'ella, amb qualsevol de les formes que ens havia ensenyat la Rosa a classe: poema, vídio, cançó, assaig...

Jo vaig escollir a la Clara Ponce i vaig fer una descripció en la qual barrejava la narració i el diatari, aquí us la deixo perquè la pogueu llegir:


                                        

Era el primer dia d’universitat, a les 9.30 del matí, em dirigia cap a l’Auditori sense saber ben bé on era, em limitava a seguir la majoria de gent que semblava estar perduda, com jo. A l’entrada de l’auditori vaig conèixer un parell de noies que es trobaven en la mateixa situació i vem entrar juntes a escoltar l’acte de benvinguda a la universitat. Un cop acabada la xerrada, ens vem dirigir cap a l’aula per començar la presentació d’una de les assignatures, jo anava acompanyada de les dues noies que havia conegut. Era l’hora d’entrar a classe i vaig entrar una mica més tard, perquè com de costum estava badant i xerrant, al entrar vaig veure una noia asseguda sola, a la segona fila de la classe que estava mirant el mòbil, al seu costat hi havia varis llocs lliures i vaig decidir anar cap a ella. Va aixecar el cap i em va mirar amb un somriure tímid però que alhora inspirava ajuda i confiança, mentre caminava cap a ella em van venir al cap tota mena de preguntes: com es dirà? com serà? s’assemblarà a mi de caràcter?. Per fora només veia un rostre dolç, amb una pell fina i blanquinosa, uns ulls entre verds i grisos que em desvelaven misteri, el cabells castanys i llisos que es tocava constantment amb unes mans nervioses que desvelaven inseguretat en ella mateixa.
Vaig demanar-li si podia seure al seu costat, a la cadira on tenia la bossa, i amb una veu molt fina em va dir: Sí, i tant! –i va apartar la bossa. Li vaig preguntar el nom, es deia Clara, també on vivia, a Mataró –va respondre. Després d’aquesta segona pregunta d'on vivia ens vem adonar que teníem un munt d’amics en comú de Mataró i que nosaltres en canvi, no ens coneixíem, ni tan sols ens havíem vist mai. A partir d’allà va començar a fluir una agradable conversa on ella es va anar obrint a poc a poc cap a mi.
Els dies han anat passant i les preguntes que tenia sobre ella s’han anat responent poc a poc, sense jo forçar cap resposta, és una persona tímida amb les persones que no coneix però xerraire amb la gent que li inspira confiança, tranquil·la i pacient. Una mica desastre en organització, però treballadora quan comença amb una feina. Tot i que fa un mes que la conec, no puc definir-la amb profunditat ja que per a mi és una persona misteriosa, que cada dia vaig coneixent poc a poc alguna cosa nova d’ella i això fa que per a mi sigui una persona molt interessant.


 Haviem de posar un peu a la fotografia per tal de que el dia de l'exposició de fotografies, les companyes es poguessin fer una idea de com era aquella persona o que era allò que voliem destacar amb aquella fotografia per il·lustrar el text. El peu de fotografia que vaig escollir jo va ser: La timidesa del primer dia no li deixava mostrar-se tal i com era.

No hay comentarios:

Publicar un comentario